Toți bucătarii trebuie să țină cu Spania

De ce?

Spaniolii fac jamon serrano
Spaniolii mănâncă criadias
Spaniolii adună cel mai bun șofran din lume
Spaniolii au La Boqueria
Spaniolii dau lumii sherry-ul
Spaniolii adoră melcii și aricii de mare
Spaniolii au inventat paella, pe care am gătit-o și azi.



Mi-a părut rău de nemți, că doară au umilit perfidul și înfumuratul Albion sau Argentina (ne)antrenată de Maradona, care a crezut că gloria apusă ține loc de tactică de joc.

Dar Spania a arătat un joc din vremurile apuse ale lui Pele mângâietorul de mingi. Villa, Puyol și gașca au arătat ceva de mult dispărut din fotbal: miuța jucată din pasiune, în care un călcâi dibace înseamnă infinit mai mult decât un catenaccio insipid.

În finală, cred că ardoarea iberică va topi gouda olandeză – (între noi fie vorba, Olanda a prins un mega-bulevard spre finală). Hai Spania, răzvrătește-te împotriva unui fotbal din ce în ce mai urât!

9 gânduri despre „Toți bucătarii trebuie să țină cu Spania

  1. mie nu-mi plac spaniolii, dar in mod ciudat, imi place mancarea lor. sa vina paella deci, sa o mancam cu razbunare dulce si un pahar de sangria alaturi! ole!

  2. Sorry cä la prima visitä si contrazic, da Spaniolii nu adunä cel mai bun Sofran din Lume…
    Multä lume vorbeste de Sofran da nu este constientä de diferenze de Calitate.
    Eu am fost in Kashmir si am adus de acolo Sofran..
    restul este numai calitate mediocrä ce se cultivä special in Iran sau Spania……
    Spaniolii au un Sofran de Calitatea 3 sau 4……
    Sofran de Calitatea 1 costä Gramul pinä la 50 USD…..

    Si Paella asta este numai o adaptare ( aia sä nu insemne cä este släbutä , da este cam departe de original). Visitez Spain de peste 30 de Ani si nicäieri nu am väzut o Paella cu Somon sau cu Fructe de mare cum este mai la modä…

    • cu paella sunt de acord, reteta nu e dospita in cuhnia unei mamacita din andaluzia, ci e o interpretare liberala si constrinsa de ingredientele aflate la indemina a unui principiu culinar (adica amestecarea de legume cu carne si orez:P) – de exemplu, ce italian respectabil ar pune ananas pe pizza?

      in schimb despre sofran… adevarat e ca si in Iran se face asemenea mirodenie, dar spaniolii din Valencia inca produc the real thing. acolo are loc un festival al sofranului, concursuri de ales filamentele aurii, acolo sofranul este un mod de viata. De exemplu, si in ungaria se cultiva sofran, dar diferenta de calitate intre cel de budapesta si cel cumparat din La Boqueria sunt uriase. Nu te contrazic cu privire la sofranul iranian, dar din documentarile mele (si crede-ma, raportul calitate-pret e fundamental pentru mine), tot cel spaniol iese in fata.

  3. am scris extra de Kashmir , pentru cineva care cunoaste Materia live ( nu din Literatur) rämine altä explicatie de prisos.
    Crede-mä nu vreau aicia sä desbat fundamental Intrebare , da Spain definitiv nu are cel mai bun Sofran.
    Ce se gäseste in West prin magazine este intins cu Curcuma si ignum santalinum ( nu stiu pe romäneste).
    Safran de super calitate il recunosti numai dupä cum aratä , dupä aceia dupä mirosul deosebit.Se mai poate controla calitatea prin inmuiere in Apä cu Bicarbonat. dacä culoarea rämine galben puternic este original, dacä culoare se face inchisä inspre rosu este o Falsificare mare.
    Ce se cultivä in Ungaria nu este Sofran . Numele este Carthamus tinctorius ( pe romäneste nu stiu) si este definitiv o inselare la client…
    Numai ca sä intelegi cit valoare eu pun pe calitatea de la Sofran, in Kashmir este incä Räzboi ( chiar dacä nu se vorbeste de el) eu am fost totusi acolo spezial pentru Sofran si am plätit pentru o Cutiutä ( cam. 80 g ) 1300 USD…
    Din Calitatea asta ajunge4 de exemplu intrun Parfait numai citeva Fire sä bagi si ai fäcut dintrun normal Basismasse o Opreä de Artä ( de la Gust)

    Ce priveste raportul Caliate-pret , cunosc cazi unde 3 stele Milliau Gault Retsurants a cäzut total pe nas…….

  4. niciodata nu cumpar sofran pulbere, fiindca ai dreptate, acela poate fi „botezat” cu diverse alte substante.

    pe de alta parte, vad ca-ți cunosti sofranul mai bine decit mine. asadar, de unde pot lua mirodenie de Kashmir?

  5. din päcate numai direct de acolo…asta este Problema…
    Täranii din Kashmir il vind mai departe si deoarece este asa de super calitate se boteazä cum zici Tu si se vinde foarte scump….
    Mai sint citeva Online Shops care vind Calitate mai bunä da Preturile……
    Cind gäsesc ceva convenabil mä anunt imediat…….

  6. Hallo,

    cum am promis , am cäutat si am gäsit un Safran bun in Coupe Calitate ( aia inseamnä cö partea galbenä de la Firul de Sofran este indepärtatä si rämine numai partea aromatä).
    In comparatie cu Kashmirsofran pot sä zic cam 85 %…Dupä pärearea mea este execellent dacä te gindest cä gramul costä numai 10 Euro…..Altä Sursä oferä original Kasmir calitate pentru 779 Euro / 100 g.
    Dacä vrei mai multe amänunte , scrie pe mail…

    Salut Gourmand

Lasă un comentariu