Lady Cegaga – Partea a doua

După ce mi-am ascuțit bine de tot cuțitele (normal, verificându-le de vreo două ori lama pe pielea proprie) și după ce am pus la îndemână patentul, m-am apucat, fără prea multă tragere de inimă, să curăț cega.

Asta pentru că peștele era încă (vag, ce-i drept) viu. Din nefericire pentru el, trebuia să-l scurg de sânge cât mai repede posibil, ca să nu prindă carnea un gust sălciu cauzat de toxinele eliberate în momentul trecerii.

Așa că m-am îmbărbătat și, folosind iataganul din dotare, am tăiat într-un lighean mare coada și capul peștelui. Atenție la cap mai ales, cega are o placă osoasă în prelungirea craniului, imediat după branhii, pe spinare, care nu a fost ușor de tăiat.

După ce s-a scurs trunchiul de sânge, am tăiat înotătoarele și șirurile de discuri osoase care formează armura sturionului (unul, mai serios, pe spinare și două pe laterale). Apoi am spintecat burta peștelui și am scos organele interne. Pe urmă, am îndepărtat șira spinării cu un cuțit subțire, curățând fileurile alb-gălbui de orice urmă roșiatică (vase de sânge, trasee nervoase, ihtiologii știu mai bine).

În tot timpul tranșării, am spălat cam din două în două minute peștele, din cauza mucusului secretat în abundență.

Ultima etapă, și cea mai delicată, a implicat patentul. Cu un cuțit subțire am desprins un pic de piele de pe partea cea mai lată a fileului. Am apucat de ea cu patentul și, ținând cu o mână de carne, am jupuit cu mare grijă de pe fileu, trăgând de la cap înspre coadă.

Gata. După un ceas de muncă, am obținut o bucătărie care necesita o curățenie serioasă, dar și două glorioase fileuri de cegă, fără urmă de miros „clasic” de pește.

Însă pofta mi-am pus-o în cui. Ca să nu-și dezmintă reputația de pește care dă o groază de bătăi de cap, cega, după curățare, trebuie păstrată la rece 48 de ore, în lapte, pentru a se relaxa fibrele cărnii.

Așa că porția de sturion la tigaie și la cuptor cu legume caramelizate cu tamarind va fi gata abia mâine.

2 gânduri despre „Lady Cegaga – Partea a doua

Lasă un răspuns

